Skip to main content

Διαδικασία τυποποίησης: Συμβουλές για σωστή συσκευασία, Μέρος Α

Κεφάλαιο: Ελαιοπαραγωγή, Μέρος Α

Ο τρόπος και τα υλικά συσκευασίας και τυποποίησης κάνουν τη διαφορά στη προώθηση και τη διάθεση του προιόντος στην αγορά. Ειδικά μηχανήματα, εργαλεία και υλικά συσκευασίας όπως ομογενοποιητές μελιού (μηχανήματα που αναμιγνύουν διάφορα είδη μελιού), γεμιστικά δοχείων μελιού, ετικετέζα (μηχάνημα τοποθέτησης ετικέτας), κλειστικά δοχείων χρησιμοποιούνται για την τυποποίηση, τη συσκευασία και τη σήμανση του μελιού.

Το μέλι, όντας χαρακτηρισμένο ως φυσικό προιόν, σε όλα τα στάδια από την απόληψη και μέχρι τη διάθεσή του στον καταναλωτή, οι θερμοκρασίες που θα βρεθεί δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερες από την υψηλότερη θερμοκρασία που βρίσκεται στη φύση και συγκεκριμένα στο μελίσσι, που κυμαίνεται στους 35°C. Παρόλα αυτα η θερμοκρασία επεξεργασίας του μελιού μπορεί να φθάσει μέχρι τους 40°C μόνο με την προϋπόθεση της χρησιμοποίησης ειδικών μηχανημάτων ανάδευσης αλλα αυτο ειναι ένα άλλο κεφάλαιο προς συζήτηση.

Μεγάλη σημασία για την ποιότητα του μελιού έχουν τα υλικά από τα οποία είναι κατασκευασμένα τα είδη συσκευασίας. Το σημαντικό είναι να μην προσδίδουν ή να αποσπούν ουσίες από το μέλι και φυσικά να μην αλλοιώνουν τα συστατικά του.

Τα πιο διαδεδομενα υλικά ειναι τα γυάλινα, τα μεταλλικά και τα πλαστικά. Όμως έχει διαπιστωθεί ότι τα καλύτερα υλικά, από τα οποία πρέπει να είναι κατασκευασμένα είναι κύριως το γυαλί καθώς και το ανοξείδωτο ατσάλι. Κάθε άλλο υλικό δημιουργεί προβλήματα.

Πλαστικό:

Ελευθερώνει μόρια τα οποία περνούν στο μέλι, τη γύρη και τον βασιλικό πολτό και τα οποία μερικές φορές γίνονται αντιληπτά ακόμη και στη γεύση και όσφρησή μας.


Ανοξείδωτο Αλουμίνιο:

Κύριο μειονέκτημα ειναι οτι κρύβουν από τον καταναλωτή το περιεχόμενό τους και επισης αν το μεταλλικό υλικό δεν είναι άριστο διαφοροποιεί τα χαρακτηριστικά του μελιού λόγω οξειδώσεων..


Γυαλί:

Παρά το γεγογός ότι είναι η πιο ακριβή συσκευασία χωρίς αμφιβολία μπορεί να εξασφαλίσει την ποιότητα καθώς επίσης και την αρχή μιας ουσιαστικής προωθητικής κίνησης μιας και οι καταναλωτές οπτικοποιούν το προιόν και το αξιολογούν αναλόγως. Το οτι το γυαλί είναι εύθραυστο υλικό, αυτό είναι προφανές, επίσης καλό θα ηταν οι συσκευασίες να μην είναι εκτεθειμένες στο φώς, τεχνητό ή φυσικό.

Η ολοκλήρωση της συσκευασίας μας θα γίνει με ενα σωστό και καλαίσθητο κλείσιμο. Μην αγνοήσετε τη ποιότητα του πώματος. Ενα πώμα που θα μας κλείσει σωστά τη συσκευασία και χωρίς φθορές (πιστοποιημένα πώματα). Σκεφτείτε ποια ειναι η πρωτή κινησή του καταναλωτή μόλις ξεκουμπώσει το βάζο.Πάντα κοιτάει να γευτεί τα περισσεύματα του μελιού.